Blog Orang


Assalamualaikum, bismillah...

Hi semuaaa yang masih sudi baca!

Bercakap pasal BACA, ni nak sharing maring sat naa. Selalunya kan, saya suka luangkan masa untuk baca blog-blog orang lain secara random. Saya tiada fav blog, baca jee mana2 ikut suka hehe.

Apa yang saya suka mengenai baca blog adalah - ianya suatu pengalaman yang real. Boleh dijadikan iktibar dan juga sempadan. Mana yang elok, ambil... Yang lebih kepada bercakap pasal orang lain - skip aje lah.

Selalunya saya akan taip di search engine mengenai apa-apa lah yang saya nak tahu. Tak kisahlah nanti entri yang keluar tu tahun 2009 ke, 2001 ke.. baca je asalkan dapat ‘something’ yang memberi manfaat. Dari sekecil2 benda yang tak tahu hingga benda yang nak kata besar, tak jugak, huhu. 

Antara keywords saya semalam kikiki -
1) Kesan Homeopati buat bayi baru lahir.
2) Kesan pengambilan pati delima ketika mengandung.
3) Pengalaman melahirkan anak ketiga.
4) Sabun mandi bayi yang selamat.
5) Bayi lahir pramatang.

Lol fine fine... semua pasal anak hahaha. Actually banyak je lagi sebab boleh dikatakan setiap hari saya cuba cari satu pengalaman orang lain yang menghiburkan. Yang tak lokek ilmu. Tak angkuh. Terasa diri macam ‘hidup’ bila baca. Siap sengih-sengih macam baca surat cinta hokeh hahaha!

Bila melihat cara orang lain menyampaikan cerita di dalam blog masing-masing, saya terfikir, ada tak yang baca blog saya dengan penuh minat macam saya baca blog-blog dorang waktu ni?

Hurm. Entah. Mungkin ada. Mungkin takda. Mungkin suka. Mungkin muntah saja. Ahhh.

Yang penting berhati-hati bila menaip. Jika ada satu dosa terselit dalam baris katanya, seorang baca, satu dosa. Di dalam arena maya ini bukan seorang dua, ingat tu.

Syukran for the reading!