Terlintas


Assalamualaikum, bismillah...

Hi! Actually bawah ni saya dah ‘publish’ di IG saya. But manalah tahu ada followers saya yang comel-comel baik-baik hati semuanya yang takde IG atau ada tapi tak follow lagi.. hehe

---

Mereka (anak-anak) membesar depan dua bijik mata saya. Semua diuruskan dengan dua tapak tangan saya sendiri. Err 4 lah, campur baba. Tak adil kalau saya kata semua saya buat hihi padahal baba banyak tolong jugak. Especially bila mood mengada2 waktu third pregnancy ni on memanjang.

Orang sebaya saya sewaktu usia 20, ada yang sibuk dengan study, dengan kawan, dengan kerja, dengan lepaks.

Saya - sibuk dengan pampers anak, makan anak, baju pakai, rengek, ragam, rajuk... semuanya ANAK.

Bila orang sengaja sindir - banggakan mak ayah dulu. Bagi pegang sijil itu ini. Saya teringat mum saya kata,

“I am proud with u my dear.” dan saya tahu dia jujur. Dia gembira saya ada apa yg dia tiada. You know, mum saya single mother. Dari kecil kami biasa tiada ayah (but still I love my dad forever dont ask me why!)..

Dia selalu cakap, Hilmiyyah beruntung dia ada babanya waktu kecil. Saya dulu cuma ada mum, abang & bibik (sebab mum sy bekerja).. dan sampai sekarang ibu saya akan cakap-cakap yang dulu waktu tadika saya pernah ajukan soalan - “Mummy, kenapa adik takde daddy?”

Allah buktikan, doesnt mean kalau your parents tak buat yang terbaik semestinya u tak boleh buat yang terbaik jugak. TOTALLY WRONG.

Tapi saya tak setuju dengan kwn2 yang selalu cakap2 - saya nak kawin je mcm awak. Ada suami ada anak - hati senang, duduk rumah.... Saya tak dapat nak setuju. Ye lah, apatahlagi kalau yg tgh belajar medik kot. 

Kalau semua nak jadi saya, dengan siapa SAYA nak cari doktor perempuan? Dgn siapa SAYA nak ajukan soalan yg personal mengenai wanita? Dengan siapa SAYA nak beli jamu susuk dara hahaha! Masing2 Allah SWT dah tetapkan jalan yg terbaik. Just follow the flow~ Istikharah of course jangan dilupa.

K bai! Tq lah sudi hadam apa yang terlintas difikiran saya :)

Follow IG - @Ema_Rahmah

Syukran for the reading!